Mechanizm komunikacji



Użytkownik chcąc skorzystać w konkretnym miejscu (np. w metrze lub na przystanku autobusowym) z darmowego Internetu, łączy się swoim urządzeniem (np. smartfonem) z dostępną siecią bezprzewodową. Znacząca jest również komunikacja towarzysząca, informująca użytkowników o tym, że znajdują się w strefie darmowej sieci Wi-Fi. Informacje o takiej sieci zamieszcza się w widocznym miejscu, na dowolnym nośniku reklamowym (baner, naklejka na szybie, lampka ekspozycyjna z Wi-Fi).


Użytkownik otwiera swoją przeglądarkę i wpisuje adres strony internetowej, na którą zamierza wejść. Na ekranie jego urządzenia pojawia się strona startowa reklamodawcy z polem do logowania. Jest to miejsce do zaprezentowania komunikatu reklamowego, którego ideą  jest nienachalność i łatwa przyswajalność.


W czasie łączenia się z Internetem, użytkownik zapoznaje się z treścią komunikatu reklamowego. Krótki czas oczekiwania na połączenie, nie zniechęca go do korzystania z sieci i nie powoduje rozdrażnienia koniecznością zapoznania się z modułem reklamowym. Każdorazowo przy kolejnych próbach łączenia się z Internetem powtarzana jest procedura logowania oraz komunikatów reklamowych na stronie startowej.